Mendix visionair in Gartner 2015 Magic Quadrant voor Enterprise Application Platform as a Service

RSS Feed of the Mendix Blog

Thanks for Subscribing

Keep an eye out for Mendix resources coming straight to your inbox.

Rotterdam, 1 april 2015Mendix, expert in Enterprise App Platform as a Service, is door Gartner als ‘visionair’ gepositioneerd in het ‘Magic Quadrant for Enterprise Application Platform as a Service, Worldwide’ rapport (maart 2015). Het Mendix App Platform, open en cloud-native platform voor snelle applicatie oplevering, brengt business en IT samen om multichannel applicaties te ontwikkelen, bouwen, implementeren en beheren met ongekende snelheid.

Dit is het tweede jaar dat Gartner het landschap van Enterprise Application Platform as a Service technologie (aPaaS) heeft geëvalueerd. Mendix is in het rapport gepositioneerd als ‘visionair’ vanwege de complete visie en het vermogen om die in de praktijk te brengen.

Volgens het rapport: “In een bimodale IT-wereld is high-productivity aPaaS steeds meer een vereiste voor de centrale IT-afdeling vanwege behoefte aan snelle returns on investment. Daarnaast kan een high-control aPaaS nodig zijn voor diverse business units die steeds meer technisch onderlegd zijn. De scheidslijn tussen business units en de centrale IT-afdeling wordt steeds vager, omdat clouddiensten die de bimodale aard van moderne IT herkennen nieuwe oplossingen bieden.”

Mendix’ unieke combinatie van high-productivity en high-control aPaaS is cruciaal voor een succesvolle invoering van een bimodale IT-strategie. Met deze twee-sporen aanpak blijven traditionele ontwikkelteams zich richten op de core systemen, terwijl een tweede ‘fast lane’ wordt gecreëerd om nieuwe applicatiebehoeften aan te pakken die worden gekenmerkt door onduidelijke eisen en strakke tijdschema’s. Mendix stelt kleine, cross-functionele teams in staat om deze apps samen met de business te bouwen in korte, iteratieve cycli. Hierdoor wordt de time to market drastisch verkort terwijl ‘first-time-right levering’ gewaarborgd is. Bovendien maakt Mendix, door de ondersteuning van de ‘Cloud Foundry open PaaS framework’, auto-scaling en andere high-control opties mogelijk.

“De erkenning als visionair in het Gartner Magic Quadrant aPaaS weerspiegelt onze visie en de successen die we voor onze klanten en partners hebben gerealiseerd”, aldus Derek Roos, CEO en mede-oprichter van Mendix. “Zowel IT als de business vertrouwen op Mendix om multichannel apps te leveren met de snelheid en agility die nodig is om te concurreren in de huidige digitale economie.”

Het rapport ‘2015 Gartner Magic Quadrant voor Enterprise Application Platform as a Service, Worldwide’ is beschikbaar via www.Mendix.com/GartnerMQ.

Disclaimer
Gartner beveelt geen van de leveranciers, producten of services uit haar onderzoekspublicaties aan. Ook adviseert Gartner technologiegebruikers niet alleen leveranciers met de hoogste ratings te selecteren. Gartner’s onderzoeken geven de mening van de Gartner onderzoeksorganisatie weer en kunnen niet gebruikt worden als feitelijke statements. Gartner wijst alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek af, inclusief garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Gartner Magic Quadrant voor Enterprise Application Platform as a Service, Worldwide, Yefim V. Natis, Massimo Pezzini, Kimihiko Iijima, Anne Thomas, Rob Dunie, 24 maart 2015.

———

Over Mendix
Mendix is de App Platform as a service expert die er voor zorgt dat organisaties sneller en beter web- en mobiele bedrijfsapplicaties kunnen ontwikkelen, integreren en aanpassen aan veranderende processen. Hierdoor is er niet in maanden, maar al in dagen ROI te boeken en toegevoegde waarde voor de business te realiseren. Mendix heeft klanten als ING, ABN AMRO, TNT Express en Dun & Bradstreet. Meer informatie vindt u op www.mendix.com. Volg Mendix ook op twitter @Mendix

Marcommit PR