AZL Kiest Voor Mendix

Rotterdam, 20 februari 2014 – Pensioenuitvoerder AZL gaat met het Mendix App Platform een web-portal ontwikkelen voor pensioendeelnemers. AZL koos het Mendix App Platform om in zeer korte tijd een gebruiksvriendelijke portal te ontwikkelen. Het project, dat wordt uitgevoerd door Mendix-partner Bizzomate, moet de time-to-market van de portal drastisch verkorten en AZL de flexibiliteit bieden om deze gemakkelijk aan te passen aan de specifieke wensen van de pensioenfondsen die AZL bedient.

Als pensioenuitvoerder verzorgt AZL de administratie voor diverse pensioenfondsen. Deze werkzaamheden omvatten zowel het beheren en uitbetalen van pensioenen van meer dan één miljoen Nederlanders, evenals de financiële boekhouding van de fondsen zelf. Om de uitwisseling van informatie met derde partijen te verbeteren, ontwikkelde AZL eind 2012 al een administratie-portal voor werkgevers. De organisatie wil iets dergelijks nu ook voor deelnemers mogelijk gaan maken en koos het Mendix App Platform om de portal sneller en meer agile te ontwikkelen. Mendix speelde een cruciale rol in het snel opleveren van de generieke portal, die de individuele pensioenfondsen daarna gemakkelijk als gepersonaliseerde dienst kunnen aanbieden aan hun deelnemers.

De keuze voor het Mendix App Platform lag voor de hand, zegt Edward Heijkers, Directeur Services AZL: “Door de flexibiliteit van het Mendix App Platform is het eenvoudig om de portal aan te passen aan nieuwe of veranderende processen. Elk pensioenfonds heeft tenslotte zijn eigen unieke processen. We verwachten dan ook dat onze time-to-market met deze portal aanzienlijk wordt verkort.”

AZL koos voor Mendix’ partner Bizzomate als ontwikkelpartner vooral vanwege de ruime ervaring bij het ontwikkelen van gebruiksvriendelijke bedrijfsapplicaties. Er wordt met de scrum- en agile-methodiek gewerkt, het was daarom van belang dat Bizzomate zich in de regio bevindt en er regelmatig direct contact mogelijk is.

“We heten AZL van harte welkom binnen onze Mendix-community en kijken er naar uit om hen te ondersteunen bij het succesvol maken van hun applicatie-delivery,” aldus Derek Roos, oprichter en CEO van Mendix. “AZL voegt zich bij een snelgroeiende wereldwijde groep van klanten en partners die vertrouwen op het Mendix App Platform om hun time-to-market te versnellen en hun business agility te verhogen.”

Het Mendix App Platform is een zeer strategisch applicatieplatform, waarvan AZL meer kennis wil opbouwen zodat het in de toekomst zelf applicaties kan ontwikkelen.

Meer informatie over AZL.