Mendix Behaalt 400 Procent Groei in 2011

RSS Feed of the Mendix Blog

Thanks for Subscribing

Keep an eye out for Mendix resources coming straight to your inbox.

14 februari 2012 – ROTTERDAM, Mendix, de Nederlandse aanbieder van het gelijknamige agile applicatie platform, heeft in 2011 400 procent groei in licentieverkopen gerealiseerd. Dit maakt de softwareleverancier vandaag bekend. De groei is voor een belangrijk deel toe te schrijven aan de focus op de verkoop via het partnerkanaal, aan de internationale expansie en de kapitaalinjectie van Prime Ventures.

Een belangrijke ontwikkeling in 2011 was onder meer de lancering van Mendix 3.0. Met deze derde versie van het internationaal succesvolle platform wordt het voor klanten nog gemakkelijker om razendsnel bedrijfsprocessen te automatiseren en data in rigide backoffice-systemen nieuw leven in te blazen.

Kapitaalinjectie
In 2011 werd Mendix’s succes ook erkend door investeringsmaatschappijen Prime Ventures en HENQ Invest. Om uit te groeien tot wereldwijd marktleider investeerden de fondsen samen 9,2 miljoen euro in Mendix. Volgens Derek Roos, CEO van Mendix, is de snelle groei van 2011 daarnaast ook te danken aan een toenemende behoefte in de markt: ’Zeker in deze tijd zien we dat steeds meer bedrijven op zoek zijn naar een slimmere, snellere manier om businessoplossingen te realiseren. Met het Mendix platform kunnen organisaties tegen relatief geringe kosten hun bestaande systemen snel en eenvoudig uitbreiden met flexibele front-end applicaties om zo hun unieke bedrijfsprocessen te ondersteunen. Dit is nodig want te vaak wordt de meerderheid van de IT-middelen geabsorbeerd door dure ERP- of CRM-systemen, waardoor er weinig tijd en budget overblijft voor innovatie.’

Internationale expansie
Mendix hoopt in het nieuwe jaar de groei te kunnen doortrekken. Roos: ’In 2012 zullen we onze focus voornamelijk leggen op de internationale expansie. Tevens hebben we een aantal spannende productreleases op de planning staan die ons marktleiderschap verder zullen versterken.’

Over Mendix
Mendix levert een krachtig applicatieplatform waarmee het mogelijk is om snel business applicaties te ontwikkelen die naadloos integreren met bestaande systemen. Mendix is één van de snelst groeiende bedrijven in Nederland en heeft meer dan 20.000 gebruikers wereldwijd. Gerenommeerde bedrijven zoals TNT, Achmea, Sanoma, Bouwfonds, Menzis en Kwik-Fit maken gebruik van Mendix. Het door Gartner als Cool Vendor aangemerkte bedrijf heeft kantoren in Nederland, Amerika, Zuid-Afrika en Engeland en heeft Rotterdam als thuishaven. Kijk voor meer informatie op www.mendix.com.

Meer informatie voor de pers:

Lubbers en De Jong
Peter Keijzer
T 020 4210565
Peter@l-dj.nl

Derek Roos, CEO: ’Zeker in deze tijd zien we dat steeds meer bedrijven op zoek zijn naar een slimmere, snellere manier om businessoplossingen te realiseren. Met het Mendix platform kunnen organisaties tegen relatief geringe kosten hun bestaande systemen snel en eenvoudig uitbreiden met flexibele front-end applicaties om zo hun unieke bedrijfsprocessen te ondersteunen. Dit is nodig want te vaak wordt de meerderheid van de IT-middelen geabsorbeerd door dure ERP- of CRM-systemen, waardoor er weinig tijd en budget overblijft voor innovatie.’
Over Mendix

Mendix levert het App Platform waarmee organisaties sneller en beter web- en mobiele bedrijfsapplicaties kunnen ontwikkelen, integreren en aanpassen aan veranderende processen. Hierdoor is er niet in maanden, maar al in dagen resultaat te boeken en toegevoegde waarde voor de business te realiseren. Mendix heeft klanten als GE, Roche, ABN AMRO, TNT en Yahoo. Mendix is een internationaal bedrijf met kantoren in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Zuid-Afrika.

Press Inquiries

Sarah Salbu