Mendix Benoemt Marcel Karssen tot CFO

Softwareveteraan versterkt directieteam ter ondersteuning van snelle groeifase

6 juni 2012 – BOSTON – Mendix, leverancier van het app platform voor enterprise omgevingen, heeft Marcel Karssen aangesteld als Chief Financial Officer (CFO). Karssen is aangesteld als directielid van Mendix en verantwoordelijk voor het dagelijks management van alle wereldwijde financiële en operationele zaken binnen Mendix. Hij werkt dagelijks nauw samen met CEO Derek Roos, die zich met de komst van Marcel vanuit Boston meer op de strategie, productontwikkeling en Amerikaanse markt zal richten.

Karssen vervulde voorheen diverse directiefuncties bij toonaangevende softwarebedrijven. Voordat Karssen overstapte naar Mendix was hij werkzaam als Vice President EMEA Customer Experience en Operations bij RightNow Technologies. Eerder verdiende Karssen zijn voetsporen als CFO bij Q-go, CFO bij Prolin/HP en als VP Business Operations bij Oracle.

“Mendix biedt een unieke oplossing voor bedrijven die op zoek zijn naar een betere en snellere manier om bedrijfskritische applicaties te ontwikkelen”, aldus Karssen. “Mendix heeft een fantastisch trackrecord in de markt. Ik ben trots dat ik deel uit maak van een managementteam met een sterke visie en ambitie om marktleider te zijn.”

De benoeming van Karssen tot CFO komt vlak na de bekendmaking van een recordjaar dat Mendix in 2011 boekte en de lancering van een nieuwe versie van het Mendix App Platform in mei. Het softwarebedrijf groeit snel door een sterke internationale vraag naar het Mendix App Platform waarmee web- en mobiele applicaties ontwikkeld kunnen worden die naadloos integreren met bestaande systemen en processen. Met Mendix kunnen organisaties veel sneller innoveren en kosten van hun bestaande IT-landschap drastisch reduceren.

“Mendix groeit erg snel en het is daarom erg belangrijk dat we de basis van onze organisatie continu verstevigen,” aldus Derek Roos, CEO van Mendix. “Ik ben daarom erg verheugd dat Marcel ons team komt versterken. Met Marcel’s expertise en meer dan 30 jaar ervaring in snelgroeiende softwareorganisaties kunnen we versneld de volgende stap in de ontwikkeling van onze organisatie zetten.”

Mendix, a Siemens business, is the only low-code platform designed to address the full complexity of enterprise software development challenges. Deploying point solutions to departmental problems solves things at a micro level—but if you want to make a significant impact on your business, you need to go bigger and build powerful portfolios that move the needle sustainably and strategically.

With Mendix, enterprises can take on more complex, transformational initiatives by engaging everyone in capturing requirements, forming ideas, and embedding value assessment throughout the lifecycle of the software portfolio.

Focus on the right problems while relying on governance and control to avoid unnecessary risk. Mobilize your organization. Build the change readiness muscle. And when the next big idea drops, turn it into an outcome quicker.

More than 4,000 organizations in 46 countries use the Mendix low-code platform. An active community of over 300,000 developers has created over 950,000 applications – and counting.