Mendix CEO Derek Roos is Entrepreneur van Het Jaar 2012

RSS Feed of the Mendix Blog

Thanks for Subscribing

Keep an eye out for Mendix resources coming straight to your inbox.

Rotterdam, 8 oktober 2012 – Derek Roos, CEO van Mendix, is gekozen tot Ernst & Young Emerging Entrepreneur Of The Year 2012. Hij ontving de award uit handen van Pieter Jongstra, bestuursvoorzitter van Ernst & Young die de ondernemer prijst omdat deze kans heeft gezien om een ondernemersdroom te verwezenlijken met een combinatie van technologie, een nieuwe manier van applicatieontwikkeling en het snel inspelen op kansen in de markt.

Roos startte in 2005 met zijn bedrijf Mendix toen hij nog student Bedrijfskunde was aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Dat deed hij samen met de broers Derckjan en Roald Kruit. De drie signaleerden dat IT-afdelingen en IT-systemen in de praktijk vaak niet goed functioneren, doordat er niet of nauwelijks aansluiting met respectievelijk de business en de gebruikers is. Met een nieuwe manier van applicatieontwikkeling en een geavanceerd technologieplatform hebben de drie ervoor gezorgd dat die benodigde afstemming tussen business en IT voortaan standaard gewaarborgd is. Dit bleek exact waar de markt behoefte aan had. Dat betekende het begin van een internationaal succes verhaal.

Internationalisering

Mendix heeft sinds de oprichting een ongekende groei doorgemaakt. Waar in eerste instantie Nederland werd veroverd, maken de laatste jaren steeds meer grote internationale klanten gebruik van het Mendix App Platform voor de snelle en eenvoudige ontwikkeling van nieuwe apps voor web of mobiel. Mendix werkt hiervoor samen met toonaangevende partners wereldwijd. Vooral in de Verenigde Staten is er veel vraag naar het innovatieve App Platform van Mendix. Dit is de reden dat Mendix dit jaar een kantoor in Boston heeft geopend. Ook voor 2013 wordt een forse groei voorzien.

“Deze onderscheiding is belangrijk als bevestiging dat we op de goede weg zitten. Het is een eer om deze prijs te ontvangen en een prestatie van mijn hele team”

“Mendix levert technologie voor business gedreven applicatieontwikkeling en -management uit de cloud. Organisaties kunnen hierdoor flexibel bedrijfsapplicaties bouwen en implementeren zonder complex programmeerwerk. Deze enterprise apps integreren optimaal met elkaar en sluiten naadloos aan op bestaande systemen van bijvoorbeeld Oracle, Microsoft en SAP, alsook eigen in-house systemen. Het Mendix App-Platform zorgt voor een betere samenwerking tussen business en IT-afdeling, waardoor de hele organisatie productiever en winstgevender wordt.”

Over Mendix

Mendix levert het App Platform waarmee organisaties sneller en beter web- en mobiele bedrijfsapplicaties kunnen ontwikkelen, integreren en aanpassen aan veranderende processen. Hierdoor is er niet in maanden, maar al in dagen resultaat te boeken en toegevoegde waarde voor de business te realiseren. Mendix heeft klanten als GE, Roche, ABN AMRO, TNT en Yahoo. Mendix is een internationaal bedrijf met kantoren in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Zuid-Afrika.

Press Inquiries

Sarah Salbu