Mendix Investeert € 9,2 Miljoen

Rotterdam – 31 oktober 2011 – Softwareleverancier Mendix ontvangt een investering van 9,2 miljoen euro van Prime Ventures en HENQ Invest voor verdere wereldwijde groei. Prime Ventures investeert 8 miljoen euro en wordt de grootste aandeelhouder van het bedrijf, de oprichters behouden een meerderheidsbelang.

Mendix, een Rotterdams bedrijf gestart in 2007, maakt software om snel apps te bouwen, te integreren, aan te passen en te beheren op basis van Platform as a Service (PaaS). Het biedt hiermee bedrijven en organisaties een kant-en-klare oplossing. Mendix heeft een snelgroeiende internationale klantenportefeuille waaronder TNT, Achmea, Kwik-Fit, Bouwfonds, Dun & Bradstreet, General Electric, Sanoma en Marlies Dekkers. Met deze investering zal de commerciële organisatie internationaal flink worden uitgebreid. Om de groei vorm te geven en te versnellen, zal Roel de Hoop, partner van Prime Ventures, toetreden tot de Raad van Commissarissen van Mendix.

“Goede apps worden steeds belangrijker voor bedrijven. Mendix stelt met hun innovatieve technologie klanten in staat om toegevoegde waarde te leveren. Dit bedrijf bevindt zich op het kruispunt van diverse IT-trends, waaronder PaaS, agile development en App stores”, aldus Sake Bosch, managing partner van Prime Ventures. “Mendix is marktleider in deze trend. We zijn trots dat wij hen met onze ervaring en ons netwerk ondersteunen in het verder realiseren van hun internationale succes.”

Het Mendix Agile Business Platform helpt bedrijven snel business functionaliteit te ontwikkelen. Mendix onderscheidt zich door het gemak en de snelheid waarmee bedrijven hun applicaties kunnen aanpassen aan veranderende processen. Met Mendix zijn applicaties naadloos te integreren met reeds aanwezige systemen en databronnen. Mendix applicaties kunnen worden gedraaid in de cloud, op smartphones of op locatie bij de klant.

“Tot nu toe hebben we op organische wijze een groei van meer dan 100 procent per jaar gerealiseerd. We konden dit doen door te focussen op het leveren van toegevoegde waarde en het oplossen van echte pijnpunten.” aldus Derek Roos, CEO van Mendix. “Onze klanten zijn op zoek naar een schaalbare manier om hun flexibiliteit en slagkracht te vergroten. En dat is wat Mendix ze levert. De samenwerking met Prime Ventures komt op het juiste moment. We gaan ons marktleiderschap door verkoop, marketing en productinnovatie verder uitbouwen. ”

Over Prime Ventures

Prime Ventures is een fondsmanager in venture capital en groeikapitaal en investeert in Europese ondernemingen in de informatietechnologie en gerelateerde sectoren. Prime Ventures ondersteunt deze ondernemingen actief met kapitaal, ervaring en contacten om uit te groeien tot leidende spelers in hun segment (global category leaders). Vanuit vestigingen in Amsterdam en Cambridge wordt door Prime Ventures in totaal meer dan 275 miljoen euro beheerd. Bekende investeringen zijn eBuddy, Layar, Greetz en Service2Media. Voor meer informatie over Prime Ventures: www.primeventures.com.

Sake Bosch, managing partner van Prime Ventures;