Nieuwe Versie Mendix App Platform Versnelt en Versimpelt Ontwikkeling van Mobiele Bedrijfsapplicaties

RSS Feed of the Mendix Blog

Thanks for Subscribing

Keep an eye out for Mendix resources coming straight to your inbox.

23 mei 2012 – Rotterdam – Mendix lanceert vandaag de nieuwste versie van zijn applicatieplatform, het Mendix App Platform, waarmee organisaties naast web applicaties nu ook razendsnel mobiele apps kunnen ontwikkelen.

“Mendix staat bekend om de ongeëvenaarde snelheid en flexibiliteit waarmee gebruikers bedrijfsapplicaties kunnen ontwikkelen, integreren en aanpassen aan veranderende processen. Bestaande systemen zijn vaak te rigide om mee te bewegen met nieuwe wensen vanuit de business. Met het Mendix platform kunnen organisaties sneller innoveren en kosten en risico drastisch reduceren, ” aldus Derek Roos, CEO van Mendix. “Onze nieuwste release stelt onze klanten en partners in staat om met dezelfde snelheid en gemak die ze van ons gewend zijn, nu ook mobiele apps te ontwikkelen en die naadloos te integreren met hun bestaande processen en backoffice-systemen, ongeacht het mobiele apparaat waar de software op gebruikt wordt. Met nieuwe innovaties op gebied van visuele business modelering, social collaboration, enterprise integratie, een enterprise app store en een robuuste cloud-omgeving, is de nieuwe versie de meest uitgebreide productlancering in onze geschiedenis.”

Rob Boomsma, Division Manager bij Capgemini, die heeft deelgenomen aan het bèta programma van deze versie merkt op: “Mendix legt de lat opnieuw hoger en maakt productief en sociaal samenwerken mogelijk en integreert mobiliteit met enterprise functies. Ik kon niet geloven hoe makkelijk het is om met het Mendix app-platform een bestaand systeem uit te breiden met een mobiele app. Dit is IT en business innovatie op zijn best, het verschaft onmiddellijke waarde voor elk bedrijf.”

De belangrijkste kernpunten van de nieuwe versie:

• Enterprise Mobiliteit – Bedrijven zijn nu in staat snel en efficiënt mobiele zakelijke applicaties te introduceren, die indien gewenst de nodige backoffice systemen en processen integreren.
  • Alles onder één dak – Deze versie combineert alle voorheen losse onderdelen onder een dak met één geïntegreerde gebruikersinterface. Gebruikers kunnen nu op één plek terecht voor het beheren en plannen van projecten, samenwerken met teams, klanten en gebruikers, ontwikkelen en deployen van apps in de cloud, integratie met bestaande systemen en beheren van alle apps vanuit één centraal dashboard.
  • Enterprise integratie en App Mash-Up – Bedrijven hebben nu extra integratiemogelijkheden en kunnen snel andere enterprise applicaties integreren. Dit resulteert in verbeterde performance en vereenvoudigde integratie met externe systemen.
  • Sociale productiviteit – Het Mendix App platform bevat nu ingebouwde sociale collaboration functies, zoals activiteiten streams, online chat, online groups en online projectplanning die het makkelijker maken alle betrokkenen te laten participeren in een ontwikkelproject. Hierdoor ontstaan betere resultaten en meer betrokken gebruikers vanuit de IT-en business kant. Tevens is de feedback van eindgebruikers een essentieel onderdeel in het systeem geworden. Gebruikers maken nu “virtueel” onderdeel uit van het projectteam en het succes.

Over Mendix

Mendix levert het App Platform waarmee organisaties sneller en beter web- en mobiele bedrijfsapplicaties kunnen ontwikkelen, integreren en aanpassen aan veranderende processen. Hierdoor is er niet in maanden, maar al in dagen resultaat te boeken en toegevoegde waarde voor de business te realiseren. Mendix heeft klanten als GE, Roche, ABN AMRO, TNT en Yahoo. Mendix is een internationaal bedrijf met kantoren in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Zuid-Afrika.

Press Inquiries

Sarah Salbu