Softwareveteraan Loek van den Boog Wordt Voorzitter van Raad van Commissarissen bij Mendix

Skip navigation

2 april 2012 – Rotterdam – Mendix, maakt vandaag bekend dat softwareveteraan Loek van den Boog tot voorzitter van de raad van commissarissen is benoemd. Van den Boog is een gerenommeerde naam in de software-industrie, die meerdere technologiebedrijven heeft geleid en geadviseerd, waaronder Patni, Cordys, General Atlantic en Oracle, tijdens een inmiddels drie decennia durende carrière.

Als sterk groeiend Nederlands softwarebedrijf is Mendix een gedegen concurrent in de huidige enterprise software markt, met eigen technologie voor business gedreven applicatieontwikkeling en -management uit de cloud. Waar grote bedrijven tot voor kort beperkt waren in hun keuze voor standaard software of maatwerk, biedt Mendix een nieuwe mogelijkheid om snel en flexibel bedrijfsapplicaties te bouwen en te implementeren zonder complex programmeerwerk. Deze enterprise apps integreren optimaal met elkaar en sluiten naadloos aan op bestaande systemen van Oracle, Microsoft, en SAP, alsook eigen in-house systemen.

“In mijn 25 jaar in de software-industrie, heb ik vele organisaties zien worstelen om hun bedrijfsvoering op een efficiënte manier te ondersteunen met IT. Mendix speelt op deze marktbehoefte in met het Mendix cloud platform. Het platform heeft de wijze waarop ondernemingen applicaties bouwen, implementeren en beheren veranderd, met verbeterde ROI en time-to-market als grote voordelen voor onze cliënten,” aldus van den Boog over Mendix’s groeistrategie. “Wij hebben een uitzonderlijk sterk team, een immense marktvraag en een werkende strategie. Ik heb veel zin om bij te dragen om de reikwijdte van dit Nederlandse technologiepareltje wereldwijd verder uit te breiden.”

Mendix CEO, Derek Roos, verwelkomt de nieuwe president-commissaris met genoegen: “Het is een voorrecht om Loek aan ons team toe te voegen en zijn hulp te hebben bij het behalen van onze strategische doelen. Het Mendix cloud platform voor bedrijfsapplicaties speelt voor vele bedrijven een sleutelrol, en met de kennis en ervaring van Loek zullen we nog beter in staat zijn dat potentieel wereldwijd te ontsluiten.”

Loek van den Boog is een vooraanstaand bestuurslid in de software-industrie, onafhankelijk consultant, en particulier investeerder. Hij heeft verscheidene bestuurs-, en managementposities bekleed in de afgelopen 25 jaar. Recentelijk heeft hij de functie van Executive Director en interim CEO vervuld bij Patni Computer Systems Ltd. Voorheen was van den Boog CEO van Cordys en Meta4, adviseur bij General Atlantic Partners en Senior Vice President EMEA bij Oracle.

Mendix, a Siemens business and the global leader in no-code/low-code application development for the enterprise, is fundamentally reinventing the way applications are built in the digital enterprise. With the Mendix no-code/low-code platform, enterprises can ‘Make with More,’ by broadening an enterprise’s development capability to conquer the software development bottleneck; ‘Make it Smart,’ by making apps with rich native experiences that are intelligent, proactive, and contextual; and ‘Make at Scale,’ to modernize core systems and build large app portfolios to keep pace with business growth. The Mendix platform is built to promote intense collaboration between business and IT teams, and dramatically accelerate application development cycles, while maintaining the highest standards of security, quality, and governance — in short, to help enterprises confidently leap into their digital futures. Mendix’s ‘Go Make It’ platform has been adopted by more than 4,000 leading companies around the world.