Mendix ‘Leader’ in onderzoek naar Enterprise Public Cloud platforms voor Rapid Developers

Skip navigation

Analisten erkennen Mendix als efficiënter en gebruiksvriendelijker alternatief voor traditionele applicatie ontwikkelplatforms

Rotterdam, 30 december 2014Mendix, ontwikkelaar op gebied van Rapid App Platform as a Service (aPaaS), maakt bekend dat Forrester Research het bedrijf heeft bestempeld als ‘Leader’ in het onderzoeksrapport ‘The Forrester Wave™: Enterprise Public Cloud Platforms, Q4 2014′ (december 2014).

Mendix is benoemd tot leider in het segment gericht op Rapid Developers, gedefinieerd in het rapport als een groep die hogere productiviteit nastreeft en liever niet codeert omdat dat te lang duurt. Het rapport stelt: “Rapid developers willen significante business applicaties opleveren in weken, of zelfs in dagen als dat mogelijk is. Ze zien publieke cloudplatforms als een frisse start met het potentieel om enorme winst te boeken op het gebied van kwantiteit, snelheid en kwaliteit van application delivery.”

Voor het rapport evalueerde Forrester Research het Mendix App Platform. Forrester Research beschrijft Mendix hierin als een bedrijf dat sterk gefocust is op het leveren van een moeite- en tijdbesparend alternatief voor traditionele ontwikkelplatforms. Het rapport stelt: “Mendix bevat uitgebreide, visueel ondersteunende ontwikkel- en delivery tools, vooraf gebouwde applicatiecomponenten en ondersteuning voor het creëren van zowel web- als mobiele applicaties.” Daarnaast merkt het rapport op dat Mendix, sinds Forrester’s laatste evaluatie in 2013, nieuwe applicatiebeheer functionaliteit heeft gelanceerd en het platform toegankelijk heeft gemaakt met nieuwe API’s en ondersteuning van Cloud Foundry.

Van de 60 leveranciers heeft Forrester 16 leveranciers gekozen op basis van een reeks van negen selectiecriteria. Vervolgens werden deze 16 leveranciers beoordeeld op basis van de eisen van drie verschillende ontwikkelcategorieën: DevOps Pros, Coders en Rapid Developers. Voor het segment Rapid Developers hechtte Forrester extra waarde aan self-service, abstractie functionaliteiten en de volledigheid van de ontwikkel-, test- en implementatiediensten.

“We zijn trots op de benoeming tot leider in het Rapid Developers segment van Forrester Enterprise Public Cloud Platform Wave. Voor ons betekent het erkenning van onze visie, strategie en executie in deze snel groeiende markt,” aldus Derek Roos, CEO van Mendix. “Door ons te focussen op het in staat stellen van klanten, partners en ontwikkelaars om multichannel applicaties vele malen sneller en flexibeler op te leveren, is Mendix in korte tijd uitgegroeid tot het ‘go-to platform’ voor rapid developers en organisaties die willen innoveren, concurreren en markten op hun kop willen zetten.”

Het rapport ‘Forrester Wave ™: Enterprise Public Cloud Platforms voor Rapid Developers, Q4 2014’ is te downloaden via.

Mendix, a Siemens business and the global leader in no-code/low-code application development for the enterprise, is fundamentally reinventing the way applications are built in the digital enterprise. With the Mendix no-code/low-code platform, enterprises can ‘Make with More,’ by broadening an enterprise’s development capability to conquer the software development bottleneck; ‘Make it Smart,’ by making apps with rich native experiences that are intelligent, proactive, and contextual; and ‘Make at Scale,’ to modernize core systems and build large app portfolios to keep pace with business growth. The Mendix platform is built to promote intense collaboration between business and IT teams, and dramatically accelerate application development cycles, while maintaining the highest standards of security, quality, and governance — in short, to help enterprises confidently leap into their digital futures. Mendix’s ‘Go Make It’ platform has been adopted by more than 4,000 leading companies around the world.