Mendix introduces academic license program | Mendix

Skip navigation

Mendix introduces academic license program

Mendix introduces an academic license program for universities, schools and research institutes to use Mendix software for educational purposes. The program offers students, teachers and researchers easy access to all Mendix software modules, tutorials, demonstrations and study materials.

Mendix provides the tools and methodology to dramatically accelerate the development of new business applications. The Mendix platform allows business analysts to represent business requirements using precise visual models, which become executable components, without the need to write (or test) code. The result is that the cooperation between business and IT is optimized.

Mendix CEO Derek Roos explains: “We believe that automation of business processes is to be done in close cooperation between business and IT. Unfortunately, most software simply is too technical to be used by business analysts. We are very pleased to offer innovative universities the right tools to ensure up to date education in the future of application development for business and IT students. As we see it, today’s business students are the developers of tomorrow. ”

Stockholm University and the Royal Institute of Technology in Sweden, are among the first institutions which have signed contract with Mendix to use the software for both education and research.

Paul Johannesson, Professor at the Department of Computer and Systems Sciences (DSV) at Stockholm University (SU) and the Royal Institute of Technology (KTH) adds: “Mendix product are at the cutting edge of Model-driven IT development. Since the Model-driven architectures and model-driven development is becoming increasingly important, we look forward to offering Mendix products for both students and researchers at the department. ” Mendix introduceert academisch licentie programma

Mendix introduceert academisch licentie programma

Mendix introduceert een academische licentie programma om universiteiten, scholen en onderzoeksinstituten gebruik te laten maken van Mendix software voor educatieve doeleinden. Het programma biedt studenten, docenten en onderzoekers gemakkelijke toegang tot alle Mendix software modules, tutorials, demo’s en studiematerialen.

Mendix levert de tools en methodologie voor het dramatisch versnellen van de ontwikkeling van nieuwe zakelijke toepassingen. Uniek aan het Mendix product is dat de samenwerking tussen business en IT geoptimaliseerd wordt. De software stelt businessanalisten in staat om zakelijke vereisten visueel te modelleren en dus actief deel te nemen aan het ontwikkelingsproces.

Mendix CEO Derek Roos legt uit: “Wij geloven dat het automatiseren van bedrijfsprocessen moet worden gedaan in nauwe samenwerking tussen business en IT. Helaas is de meeste software simpelweg te technisch om te worden gebruikt door businessanalisten. We zijn dan ook erg blij om innovatieve universiteiten de juiste tools te verschaffen om bedrijfskunde- en informatica studenten te onderwijzen in de toekomst van applicatieontwikkeling. Zoals wij het zien, zijn de hedendaagse bedrijfskundestudenten de ontwikkelaars van morgen. ”

Stockholm University en het Royal Institute of Technology in Zweden behoren tot de eerste instellingen die een contract met Mendix hebben ondertekend om de software te gebruiken voor zowel onderwijs als onderzoeksdoeleinden.

Paul Johannesson, professor aan het Department of Computer and Systems Sciences (DSV) aan de Universiteit van Stockholm (SU) en het Royal Institute of Technology (KTH) voegt toe: ” Het Mendix product is koploper op het gebied van Model-driven IT-ontwikkeling. Aangezien Model-driven architecturen en Model-driven ontwikkeling steeds belangrijker worden, kijken wij uit naar het aanbieden van Mendixproducten aan zowel studenten als onderzoekers van onze afdeling. “